Solar pleasure boats - Solarship Neu english

solarship.de
Techno Consult
Go to content

Main menu:

Solarboats & Solarships
Solar houseboat

The solar house boat was put into service at the end of June 2012.

The floats are based on the hulls of the very successful BUGA ferry.

Since the double drives were not taken over, the boat runs at the same power only half speed (about 6-7 km / h).

The solar area covers only half of the roof.


Solar-Hausboot

Das Solarhausboot wurde Ende Juni 2012 in Dienst gestellt.

Die Schwimmer basieren auf den Rümpfen der sehr erfolgreichen BUGA-Fähre.

Da die Doppel-Antriebe aber nicht mit übernommen wurden, läuft das Boot bei gleicher Leistung nur halbe Geschwindigkeit (ca.6-7 km/h).

Auch die Solarfläche bedeckt nur die Hälfte des Daches.

Aqua Kart

The AquaKart is a small clean and ecological leisure boat for 5 persons.

The knife response on our AquaKart is overwhelming. The AquaKart meets with great interest, especially among younger and young interested people.

The AquaKart can be used as a rental boat, as a coach boat or as a club boat. The club work is really fun again.


AquaKart

Der AquaKart ist ein kleines sauberes und ökologisches Freizeitboot für 5 Personen.

Die Messeresonanz auf unseren AquaKart ist überwältigend. Der AquaKart stößt, vor allem bei jüngeren und jung gebliebenen Interessenten auf großes Interesse.

Der AquaKart ist neben dem Gebrauch für den Privatmann auch einsetzbar als Vermietboot, als Trainerboot oder als Vereinsboot. Da macht die Vereinsarbeit wieder richtig Spaß.

armada of solar powered rubber dinghies
2007 small serie
comercial order L=7,5m; B=2.8m; 15 person, Pm=2kW

The world first solar powered rubber dinghy in this creation was developed by Techno Consult. On basis of a "normal" rubber dinghy, wich was choosed by the client "Teamgeist GmbH", so called "Teamrib" was developed. It is specialy made for teambuilding. Our development was defined in the field of roof constuction, static and hydro-stability.Solar-Schlauchboot-Flotte



2007 small series
Commercial contract; L = 7.5 m; BH = 2.8m;
15 people, Pm = 2kW

The world's first solar dinghy was developed by Techno Consult.

On the basis of a conventional inflatable boat, which was selected by the client Teamgeist GmbH, the so-called Teamrib was developed, which primarily has the sense to set group-dynamic processes of the crew in motion.

In addition to the solar drive, paddles and a sails, in the spirit of team building, are used.

During the development by Techno Consult, the design and strength of the roof structure made of aluminum, as well as the stability behavior of the "Teamrib" stood in the foreground.




2007 Kleinserie
Gewerbeauftrag; L=7,5m; BH=2.8m;
15 Personen, Pm=2kW

Das erste Solar-Schlauchboot der Welt, dieser Art, wurde von Techno Consult entwickelt.

Auf Grundlage eines konventionellen Schlauchbootes, welches vom Auftraggebers Teamgeist GmbH ausgesucht wurde, wurde das sog. Teamrib entwickelt, welches vorrangig den Sinn hat gruppendynamische Prozesse der Crew in Gang zu setzten.

Außer dem Solarantrieb, werden auch Paddel und ein Hilfssegel, im Sinn einer Teambildung, genutzt.

Bei der Entwicklung durch Techno Consult stand das Design und die Festigkeit des Dachaufbaues aus Aluminium, so wie das Stabilitätsverhalten des "Teamrib" im Vordergrund.



1997 solar roofs for a fleet of pleasure boats
Commercial contract; LH = 6.9m; BH = 2.5m

Already in 1997 Dipl.-Ing. Jörg Albrecht as Chief Designer at MSK in Berlin and was instrumental in the certification of the solar boat suncat 21. Previously, the filigree solar roofs with finite elements were statically calculated.



1997 Solardächer für eine Flotte von Freizeitbooten
Gewerbeauftrag; LH=6.9m; BH=2.5m

Bereits 1997 arbeitete Dipl.-Ing. Jörg Albrecht als Chefkonstrukteur bei der MSK in Berlin und war maßgeblich an der Zertifizierung der Solarboote suncat 21 beteiligt. Zuvor wurden die filigranen Solar-Dächer mit finiten Elementen statisch berechnet.

bulbous bow

1995 bulbous bow
comercial order; Lwl=12.0m; Bwl=3.4m

The bulbous bow was made for an armada of turkish tourisme boats. The bulbous bow saves a lot of energy and make it possible to power these boats with solar energy.Bug-Wulst für Solar-Boot-Flotte


1995 Bugwulst for Turkish Tourism Solar Boat; small series
Commercial contract; FO = 12.0m; Bwl = 3.4m

As part of the conversion project, a Turkish tourist boat fleet for solar boats, a bow bulge was developed in 1995, which results in enormous energy savings and solar drive for these conventionally built boats.



1995 Bugwulst für türkisches Tourismus-Solar-Boot; Kleinserie
Gewerbeauftrag; Lwl=12.0m; Bwl=3.4m

Im Rahmen der Umrüstungsaktion, einer türkischen Tourismusbootflotte zu Solarbooten, wurde 1995 ein Bugwulst entwickelt, welcher eine enorme Energieeinsparung ergibt und einen Solarantrieb auch für diese konventionell gebauten Boote ermöglicht.

Write me an E-Mail to "Albrecht@solarship.de" or contact me on the mobile: ++ 49 - (0)176-49581694
Back to content | Back to main menu