Background information - Solarship Neu english

solarship.de
Techno Consult
Go to content

Main menu:

Survey for pleasure boats
Background information

Even if others claim different position as you in case of  liability and hull loss damage, you have the right, even outside of court proceedings, to order your own expert.

The expert Jörg Albrecht has a diploma in shipbuilding and marine engineering and a Europe-wide certification according to EN 17024 (previously => 45013) for recreational boat damage and evaluation.

expert for damage
When a ship has had a crash,it is suggestive directly to order an expert.
The twisted railing can be made good , but how the structure of the ship looks like. Has the deck had demages? How do the bulkheads look like at the impenetrable places and are they demolished or totally broken?
These classical jobs of an expert look ahead first of all the wide knowledge in the costruction.
Which conclusions can be drawn from these damages?
All these questions we can answer after the visit.
You profit also of course from our experience in contacts with the insurance and the court.


Damage assessment in the event of an accident

If your boat or ship has an accident, it is advisable to consult an expert immediately.

A bent rail can be replaced in case of doubt, but what about the structure of the ship? Has the deck been damaged? What do the Scots look like in their inaccessible places, are they torn off the outer skin or even broken?

Above all, these classic tasks of the expert require knowledge in construction.

How great were the forces on a keel at ground contact, what was the power flow of the pile driver and what deformations or strains of the material were there at work?

What conclusions can be drawn regarding the accident?

We can answer all these questions after a tour of the damage.

Of course, in the case of a commission, you also benefit from our experience in dealing with insurance companies and courts.


Schadengutachten bei Unfall

Hatte Ihr Boot oder Schiff einen Unfall, so ist es sinnvoll sofort einen Gutachter hinzuzuziehen.

Eine verbogene Reling kann man im Zweifel ersetzten, aber wie sieht es in der Struktur des Schiffes aus. Hat das Deck Schaden genommen? Wie sehen die Schotte an Ihren unzugänglichen Stellen aus, sind diese von der Außenhaut abgerissen oder gar gebrochen?

Diese klassischen Aufgaben des Gutachters setzten vor allem Kenntnisse in der Konstruktion voraus.

Wie groß waren die Kräfte auf einen Kiel bei Grundberührung, wie war der Kraftfluß der Rammstoßes und welche Verformungen oder Belastungen des Werkstoffes waren dort am Werke?

Welche Rückschlüsse können in Bezug auf das Unfallgeschehen gezogen werden?

Alle diese Fragen können wir Ihnen, nach einer Besichtigung des Schaden, beantworten.

Natürlich profitieren Sie, im Fall einer Beauftragung, auch von unseren Erfahrungen im Umgang mit Versicherungen und Gerichten.

expert for rating
Should the price be different for the sale of the ship, so the expert can help along.
The expert proposes the real price of the ship and makes after all the change of owners possible or at least forces it.
The most of insurances need the expert´s report of the value of a ship to insure it and also in this situation the certificated expert can help along.Wertgutachten


Should there be a different assessment of the selling price when selling a boat or a vessel, then an appraiser will help as a neutral mediator.

The expert is in a position to capture the true value of a ship and so make a change of ownership still possible or at least accelerate.

Most insurance companies need a valuation report to be able to insure a ship, here again the certified expert helps.


Sollte es beim Verkauf eines Bootes oder Schiffes zu unterschiedlicher Einschätzung des Verkaufspreises kommen, so hilft ein Gutachter als neutraler Schlichter weiter.

Der Sachverständige ist in der Lage den wahren Wert eines Schiffes zu erfassen und so einen Eignerwechsel doch noch möglich zu machen oder zumindest zu beschleunigen.

Die meisten Versicherungen benötigen ein Wertgutachten um ein Schiff versichern zu können, auch hier hilft der zertifizierte Sachverständige weiter.

damaged by repair
The damages ,which emerge from the inexpert maintenance work, are especially annoying.

The owner wants to make the best for his ship and has ordered to refit the hull. Then the water comes through the planks and the ship sinks.
In this case the expert has to assess not only the damages, but also he researches the cause.How could this take place?Schäden durch Wartungsarbeiten


Particularly annoying are damages caused by improper maintenance.

The owner wants to do something good for his ship and has commissioned the complete renovation of the underwater vessel. After that, water enters through the outer skin and the ship sinks to the bottom of the harbor basin.

Here the expert not only has to quantify the damage, but must also conduct cause research. How could something like this happen?


Besonders ärgerlich sind Schäden, welche durch unsachgemäße Wartungsarbeiten auftreten.

Der Eigner will seinem Schiff etwas gutes tun und hat z.B. die komplette Sanierung des Unterwasserschiffes in Auftrag gegeben. Danach tritt Wasser durch die Außenhaut und das Schiff sinkt auf den Grund des Hafenbeckens.

Hier muß der Sachverständige nicht nur den Schaden beziffern, sondern muß auch Ursachenforschung betreiben. Wie konnte so etwas passieren?

consulting for buying
The internal values are very important. Who wants to be sure of his expensive purchase must inspect once again before the agrement for sale will be signed.


Buyer's guide

The inner values are important.

If you really want to be on the safe side, you can have your new piece of jewelry checked again before signing the purchase contract.


Kaufberatung

Auf die inneren Werte kommt es an.

Wer wirklich auf Nummer Sicher gehen will, der läßt sein neues Schmuckstück noch einmal durchchecken, bevor er den Kaufvertrag unterschreibt.

Write me an E-Mail to "Albrecht@solarship.de" or contact me on the mobile: ++ 49 - (0)176-49581694
Back to content | Back to main menu